15 nejrozšířenějších SEO mýtů

15 nejrozšířenějších SEO mýtů

Práce se SEO, neboli optimalizaci webu ve vyhledávacích systémech, je opředena spoustou mýtů a protikladů. V tomto článku pojednáme o nejrozšířenějších mýtech, které by měl vědět minimálně každý specialista nebo potenciální klient a ušetřit tak čas zbytečnou prací nebo zbytečnými obavami. Každý, kdo se o SEO a obsahový marketing zajímá, ví že SEO je dynamickým procesem, který velmi pružně reaguje na měnící se algorythmy vyhledávacích systémů. V tomto článku pojednáme o 15 nejrozšířenějších mýtech.

První část – mýty o vnitřní optimalizaci stránek

1.Meta tagy mají význam

Ať již tak či onak, všechny ostatní meta tagy s výjimkou meta tagu title hrají nepříliš významnou roli v rankingu webové stránky. Například  description nebo keywords mohou být napsány, jejich existence však nic nemění na trend růstu pozic. Lze je využívat pro rozšířené snippety za účelem zvýšení procenta návštěv z vyhledávacích dotazů, nikoliv však pro zvýšení pozic.

2.Hustota klíčových slov v textu

Dříve existovala hranice 5% hustoty klíčových slov, která šla hýbat nahoru nebo dolů. Dnes tento pojem pro Google nebo Seznam má jen nicotnou roli. Funguje to, nikoliv však s významným výsledkem, a proto na hustotu klíčových slov je lepší nedávat takový důraz a nečekat nějaký extra výsledek. Protože prostě nebude.

Je potřeba používat významná klíčová slova a koncentrovat svoji pozornost především na kvalitu, užitečnost, relevanci slov a asociace.

3.Meta tagy začínající klíčovými slovy

Například maximálně používat klíčová slova v keywords a descriptionu. Ve většině případů nepíšeme keywords na optimalizovaných stránkách, poněvadž dnešní praxe ukazuje, že to nemá ve svém důsledku velký vliv. Pro většinu stránek to nemá tak velkou odezvu. Ale kdybychom se podívali na to, co se děje ve vyhledávání, například Google, uvidíme, že mnohdy funguje spam, přičemž velmi cíleně a dobře, nebude to však mít dlouhodobý efekt.

4.Vyhledávací systémy nevidí CSS-soubory

Ve skutečnosti se jedná o blud. Pokud tyto soubory mají místa s obsahem spamu, jsou proidnexovány stejně jako kterákoliv jiná stránka webu. Proto je lepší to nezneužívat tak, jak se to dalo dělat dřív, a získat poctivý výsledek.

5.Text s anchorem uvnitř webu neovlivňuje pozici

Není tomu tak, pokud vnitřní prolinkování je uděláno šikovně. Totéž tvrdí i západní SEO-experti, ale jako čistí praktici, ale jako čistí praktici s tím úplně nesouhlasíme. Například je nám znám případ, kdy za pouhých pár měsíců jen pomocí vnitřního prolinkování prudce vzrostl traffic na webu. Mohl za to vnitřní prolinkovací skript, který pomohl roztřídit váhu klíčových slov na webu, lépe indexovat web, snížit objem vložených stránek. Není to proto mýtus, jak se domnívají západní SEO-experti, nýbrž zcela funkční instrument. Proto všechno závisí na praxi, která umožňuje pochopit princip fungování tohoto nástroje, na rozdíl od teorie.

Výše popsané mýty, s výjimkou toho posledního, ovlivňují ranking webu jen nevýznamně. Lze k nim přihlížet, ale nevěnovat jim tolik času, protože nepřinesou kýžený výsledek.

Druhá část – mýty obecné

6.Dobrý obsah má vždy vysoký ranking

Není tomu vždy tak. Pokud na tento článek nebo web je málo odkazů a sociálních signálů, pak ve většině případů tento článek bude daleko od topové pozice podle klíčových dotazů. Pokud máte skutečně dobrý obsah, musíte se snažit, aby se o něm vědělo. Pak se na něj bude odkazovat. Recept na to je jednoduchý – kvalitní obsah a věrohodné, autoritativní odkazy.

Všechno se zdá být příliš jednoduché, a v praxi tomu tak i je. Proto se musíte zamyslet, kde se takové odkazy dají najít a kam se dá umístit ten obsah.

7.Mapa webu zlepšuje pozice

Spousta lidí myslí, že pokud se udělá dobrá a kvalitní mapa webu, pozice se zlepší. Není to příliš přesné – zlepší to indexaci stránek, ale nijak to neovlivní pozice (dokázáno v praxi). Samozřejmě, můžete vytvořit mapu webu a podpořit ji zpětnými odkazy, pak i ten výsledek bude lepší, bude však záviset na zpětném odkazu a čase jemu věnovaném. Pokud vytvoříte obyčejnou XML-mapu webu nebo zvláštní katalog, nebude to příliš vidět a nijak to neovlivní pozice.

8.Všechny stránky musejí mít koncovku .html

Vtipné, že? Věřte, stále existují lidi, kteří se takto domnívají, a dokonce schválně dělají weby na čistém HTML, nikoliv pomoci speciální platformy, a to proto, aby URL stránky mělo koncovku .html. Ve skutečnosti vůbec to není potřeba, a na postavení stránky (neboli ranking) mají vliv zcela odlišné faktory.

Třetí část – mýty, spojené se zpětnými odkazy

9.Čím více odkazů, tím je to vždy lepší

Dřív tomu bylo opravdu tak, kvantita měla přednost nad kvalitou. Teď je ale všechno naopak – právě kvalita odkazů a jejich přirozenost má větší vliv na pozice a traffic stránky. Jejich stálá dynamika také, protože vyhledávací systémy mají rády dynamiku.

Dnes však lze docílit dobrého výsledku i při malých objemech zpětných odkazů, a to dokonce i v dotazech s vysokou konkurencí.

10.Placené odkazy jsou zárukou sankcí vyhledávacích systémů

Ano, bude tomu tak, pokud budete bezhlavě kupovat odkazy. Ale pokud to budete dělat s rozvahou a chápáním toho co děláte (tedy zohledňovat kvalitu adresáře, host posts, recenze a odkazy v článcích, které vypadají jako doporučení mohou být naopak přínosné.

Na rovinu, i ty neznámější brandy se zabývají nákupem odkazů, ale tyto odkazy buď vypadají velmi přirozeně, nebo nejsou v celkovém objemu vůbec vidět.

Proto nezapomínejte, musíte dodržovat tři jednoduchá pravidla:

  • přirozenost,
  • absence přímého anchoru („základní instinkt“ Googlu vždy zareaguje sankcí)
  • použití tématických a kvalitních serverů.

12. Pouze odkazy s vysokým DA jsou v pořádku

Není to pravda. V současnou chvíli se nejvíce hodnotí odkazy, které jsou tématické, přirozené a objevují se ve článku spolu s jeho publikací. Proto DA je dobrý ukazatel, ale tyto tři faktory jsou pro výslednou optimalizaci podstatnější.

13.V potaz se berou pouze relevantní odkazy

Velmi rozšířený mýtus, a což takhle odkazy z masmédií? Například iDnes, Lidovky a jiné velmi hodnotné portály? Jak ukazuje praxe, všechno se hodnotí naprosto precizně, a proto jakýkoliv kvalitní odkaz je plusem pro stránky a ovlivňuje pozice.

Obecné mýty klientů a některých SEO odborníků

14.SEO je jednorázovým projektem – jednou se zaplatí a konec

Pokud se zabýváte pouze marketingem stránek a brandem jako takovým, je to možné, ale v praxi se jedná o konstantní proces, spočívající tedy zejména v:

  • neustálém zlepšování vnitřní optimalizace,
  • neustálém budování kvalitních odkazů,
  • neustálé analytice.

Je tu druh reklamy sui generis, který nelze zastavovat, poněvadž potenciální traffic na web může poklesnout. Ze zkušeností, organický traffic je nejlevnější a nejpřínosnější.

15.Podvést Google a Seznam je jednoduché

Mnozí se takto domnívají, je to možné, ale tyto dvě společnosti zastřešují tisíce šikovných inženýrů, kteří neustále zlepšují vyhledávací algorytmy. Chcete-li zjistit, proč to není dobré dělat, podívejte se na náš článek o black hat SEO a následcích takových podvodů.

Pokusili jsme se nastínit základní mýty o SEO. Není jich moc ani málo, leč některé přesto přetrvávají. Pokud Vás zaujal tento článek, podívejte se na naše ostatní články v blogu, nebo ho okomentujte na naší stránce na Facebooku.

Můžete přeskočit na konec a zanechat odpověď. Ping není v současnosti povolena.

Zanechat Komentář

Powered by WordPress | Get Cheap or Free T-MobileCell Phones Online. | Thanks to Best Savings Accounts, Credit Cards and Reverse lookup