Důležitost webových stránek pro lokální firmy

Důležitost webových stránek pro lokální firmy

V dřívějších dobách byla lokalita základem úspěchu obchodu. Obchodníci si museli pronajímat drahé budovy na náměstích a doufat, že je uživí. Přeci jen zapadlý krám v tmavé ulici na okraji města byl předem odsouzený ke zkrachování, protože tam nikdo nechodil, nevěděl o něm. Toto dnes naštěstí neplatí. Zapadlý krám může vydělávat více peněz, nežli konkurent s lukrativním umístěním, kde prochází denně stovky lidí. Základem úspěchu je reklama a v 21. století se odehrává především na internetu. Lidé rádi objevují nové obchody a především hledají na internetu kvalitní produkty. Čeští zákazníci jsou specifičtí v tom, že pokud je varianta osobního odběru, dávají jí přednost před kurýrními službami. Je jasné, že si zákazník nepojede vyzvednout objednávku několik desítek kilometrů daleko. Tady hraje roli znovu lokalita, ale v jiném smyslu, nežli v dřívějších dobách.

Nejdříve proč být tak říkajíc na internetu? Protože se jedná o levnou reklamu, která dokáže oslovit tisíce lidí, pokud je správně optimalizovaná přiláká nespočet zákazníků, kteří by jinak váš podnik nikdy nepoznali.Bonusový efekt zvýšení povědomí o vaší značce.

Jak na to?

Zprvu dostává slovo samotná tvorba webových stránek, která je pouze špičkou ledovce celého procesu. Po vytvoření nastává krok číslo dva optimalizace pro vyhledávače. Existují dva základní druhy optimalizace:

SEO

Pod tímto pojem se skrývá dlouhodobá činnost, je to běh na dlouhou trať. V SEO jsou dva druhy faktorů:

  • On-Page
    • Správně nastavené meta tagy. Například u klíčových slov cílit na lokalitu obchodu, jak jsem psal v úvodu článku. Příklad: „tvorba webových stránek Ostrava„. Z klíčového slova je jasné, že společnost cílí na lokalitu Ostravy.
    • Kvalita zdrojového kódu.
    • Poměr množství kódu a samotného obsahu.
    • Používání nadpisů (h1, h2, h3).
    • Používání popisků u multimediálního obsahu a alternativního textu.
    • A další.
  • Of-Page
    • Zde je dominantní linkbuilding, neboli získávání zpětných odkazů pro vaše stránky. Nelze se spoléhat na to, že lidé sami budou odkazovat na vaše www. Musíte odkazy aktivně získávat. Například psaním do diskuzí a odkazováním na vás. Hledat projekty se stejným zaměřením a navrhnout výměnu odkazu. Variant je nespočet.
    • Doporučuji aktivně využívat sociální sítě.

Pozor: Alternativní text je nutný u každého obrázku, jelikož indexovací roboti vyhledávačů dokáží číst pouze text. Pokud bude na pozadí obrázku fotografie města Ostravy s reklamním textem “ Vytvoříme vám stránky s 3D prohlídkou vašeho obchodu“. Alternativní text pro vyhledávače bude „ tvorba stránek Ostrava s 3D prohlídkou“.

SEM

Do této kategorie spadají placené reklamní kampaně. Reklama na vás se zobrazuje například ve výsledcích vyhledávání na přední pozici. Tato varianta je finančně nákladná a nepřináší dlouhodobý efekt, protože až přestanete platit. Vaše stránky rázem spadnou na pozici, které odpovídá jejich SEO hodnota.

 

Závěr:

Bohužel české internetové prostředí je už značně „přeoptimalizované“ v určitých oborech, například elektronice, či samotné optimalizaci a někdy už nepomáhá ani přidání lokality působnosti do klíčového slova (př.: SEO optimalizace Ostrava). Z toho plyne, pro samouky už není moc prostoru a tento komplexní proces vaší „elektronické prezentace“ je vhodné přenechat odborníkům. Ušetříte si čas a ve výsledku se investice zaručeně vrátí ve zvýšené návštěvnosti a tím vyšší pravděpodobnosti většího počtu zákazníků.


Můžete přeskočit na konec a zanechat odpověď. Ping není v současnosti povolena.

Zanechat Komentář

Powered by WordPress | Get Cheap or Free T-MobileCell Phones Online. | Thanks to Best Savings Accounts, Credit Cards and Reverse lookup